OPNIEUW GELIJKSPEL VOOR DE ZWERVER

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

12 november 2016 14:30

Heiningen, L. van

De Zwerver is deze competitie hard op weg om een nieuw record te vestigen. Een record van gelijkespelen in één seizoen. Is er al eens 11 keer gelijk gespeeld nu staat de teller op 7 gelijke spelen terwijl we nog niet op de helft van de competitie zijn.

Deze keer speelde de Zwerver tegen EBOH uit Dordrecht en het was een belangrijke wedstrijd om niet te ver achter op te komen bij de onderste ploegen.

Door verdrietige familie omstandigheden  zat niet Jan Verveer op de bank maar nam Gerry Slagboom samen met de geblesseerde Tom van de Linden zijn plaats in.

Vlak voor de wedstrijd viel Jelle Smidt uit met een blessure en moest de eveneens niet geheel fitte Redouan El Akchadoui  zijn plaats innemen. Ook waren er een paar basisspelers op vakantie zodat de Zwerver opnieuw met een aantal invallers speelde. In de achterhoede nam Gerald van Drongelen (die een goede wedstrijd speelde) een plaats in naast Mark Hendriks terwijl op het middenveld de van een blessure herstelde Gauthier Luwawa opnieuw belangrijk was.

Het begin van de wedstrijd was voor EBOH dat sterk aan de wedstrijd begon. Een uitstekend schot van Joel Ricardo Cruz de Cunha werd eveneens op een uitstekende manier door keeper Jorrin van Kleef uit het doel geranseld. Het zou niet de enige belangrijke redding worden van de keeper van de Zwerver deze middag.

Na een kwartier kreeg de Zwerver de wedstrijd meer onder controle en via goede combinaties werd het doel van  EBOH gezocht. Gauthier Luwawa strooide met passes naar beide kanten van het veld en ook de beide backs (Alain van de Oever en Raymond Visser kregen de kans om naar voren te gaan.

Maar echte grote kansen kwamen er niet uit voort. In de 40e minuut was het wel Robbin van der Bok die aan de linkerkant gevaarlijk opkwam en zijn schot via de handen van de keeper en de paal naast het doel zag gaan.  Er volgden diverse corners die echter  makkelijk door de achterhoede van EBOH onschadelijk konden worden gemaakt.

In de tweede helft kwamen de bezoekers meer aan hun trekken. Zonder dat er echt sprake was van goed voetbal  werd er door beide ploegen hard gewerkt en ondanks wat overtredingen bleef het een sportieve wedstrijd. Het begin van de 2e helft was opnieuw voor EBOH. Maar de Zwerver achterhoede had er goed het oog in. Alain van de Oever speelde zijn gevaarlijke tegenstander uit de wedstrijd terwijl ook het centrum overeind bleef.

In de 15e minuut kwam de van een langdurige blessure herstellende John van Krimpen in het veld voor Shagmar Mari. EBOH bleef tot dat moment de gevaarlijkste ploeg. In de 20e en 25e minuut was het de uitblinkende keeper van de Zwerver Jorrin van Kleef die de ploeg in de wedstrijd hield met een paar geweldige reddingen .  Maar daarna nam de Zwerver opnieuw de wedstrijd in handen en werd gevaarlijk voor het doel van keeper Pim Versluis. Een vrije trap van Alain van de Oever werd door de keeper uit de kruising getikt ten kostte van een corner. Uit die corner schoot de voor Robbin van der Bok ingevallen Brian Becuda over het doel van EBOH. Intussen was ook Dogukan Budak de licht geblesseerde Gerald van Drongelen komen aflossen.

In de laatste minuten kregen beide teams nog een grote kans op de overwinning. Eerst was het een uitstekende voorzet van John van Krimpen die door Brian Becuda net over de lat werd geschoten terwijl  in de laatste minuut EBOH nog een grote kans kreeg maar door goed ingrijpen van de verdediging ging die kans niet door. Zo eindigde de wedstrijd in een gelijk spel en daar konden beide ploeg mee tevreden zijn. Na 90 minuten blies de laconiek fluitende scheidsrechter van Heiningen voor het einde.

Komende week is er een inhaalprogramma en zal de Zwerver een oefenwedstrijd spelen.

Opstelling

Jorrin van Kleef, Raymon Visser. Mark Kerkhoven. Gerald van Drongelen (Dogukan Budak) , Alain van de Oever, Redouan El Akchadoui, Mark Hendriks, Gauthier Luwawa, Bennie Reuvers, Robbin van der Bok (Brian Becuda), Shagmar Mari (John van Krimpen)