STERKER STREEFKERK WINT VAN ONGELUKKIOG DE ZWERVER.

Streefkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

18 februari 2017 14:30

Bos, J.

Nadat vorige week de wedstrijd werd afgelast wegens winterse omstandigheden werd zaterdag de wedstrijd tegen Streefkerk gespeel onder  lenterse omstandigheden.

De Zwerver moest aantreden zonder John van Krimpen (net vader geworden) en een zieke Robert Kuypers.  Trainer Jas Verveer moest zoals zo vaak deze competitie puzzelen met de opstelling.

Met Raymond Hol en Niels Verloop in het hart van de verdediging en een 2 mans voorhoede (Redouan El Akchadoui en Michael Slagboom) probeerde de Zwerver de verdediging gesloten te houden. Het eerste kwartier tastte de beide ploegen elkaar af en werd er veel balverlies geleden. Langzaam werd Streefkerk sterker Maar schoten van Joey van der Vlis en Robert van Herk werden vakkundig door keeper Daniel  Borsje onschadelijk gemaakt. na 23 minuten was het de Zwerver dat gevaarlijk werd en de goede voorzet van Robbin van der Bok werd door de voorwaartsen net gemist.  Een corner van dezelfde Robbin van der  Bok werd door de keeper van Streefkerk  net over getikt. Streefkerk bleef het beste van het spel houden zonder echt gevaarlijk te worden.

In de 38e minuut werd een corner hard door een Streefkerk  aanvaller op de lat gekopt en ontsnapte de Zwerver aan een achterstand.

Terwijl iedereen op een doelpunt van Streefkerk zat te wachten viel hij aan de andere kant. Een mooie dribbel van Alain van de Oever in de 40e minuut werd op onreglementaire wijze gestopt. Robbin van der Bok nam de vrije trap en tot verbazing van iedereen verdween de bal in de uiterste hoek en stond de Zwerver met 1-0 voor.  Vlak voor rust een zelfde situatie maar nu kon de verdediging het schot van Robbin van der Bok  keren.

De jonge scheidsrechter  Bos  floot voor de rust en kon de Zwerver met een voorsprong gaan rusten.

De eerste helft was rustig verlopen maar de 2e helft was van een andere orde.

Streefkerk begon gedreven aan de wedstrijd en opnieuw moest Daniel Borsje zijn talenten gebruiken om zijn doel schoon te houden. Tot de belangrijke 52e minuut aanbrak. Een hard schot verdween via de arm van Mark van Kerkhoven in het doel. In plaats van een doelpunt gaf de scheidsrechter een penalty en stuurde Mark van Kerkhoven met rood van het veld. Dat gaf de nodige onrust in de wedstrijd.  De strafschop werd hoog over geschoten door Sven Slob maar de beslissing van de scheidsrechte bepaalde wel het verdere verloop van de wedstrijd. Trainer Verveer bracht Raymond Visser in de ploeg voor Redouan en moest ook de geblesseerde Robbin van der  Bok vervangen door Bennie Reuvers.  De Zwerver probeerde  met goed verdedigend spel de voorsprong vast te houden. Niels Verloop haalde een bal van de lijn en een andere doelpoging van Streefkerk spatte op de onderkant van de lat uit een.  Streefkerk bleef mede dankzij een man meer situatie de betere ploeg en de krachten van de Zwerver namen langzaam af.  Shagmar Mari kwam de geblesseerde  Raymond Hol vervangen.

Het duurde tot de 76e minuut voor dat Streefkerk een doelpunt scoorde. Een voorzet werd door de vrijstaande Mark de Lange keurig in de uiterste hoek geplaatst, onhoudbaar voor keeper Borsje.  Deze tegenslag kwam de Zwerver niet meer te boven. Een vrije trap vlak bij het strafschopgebied werd door Lennert de Vries hard langs de muur geschoten  en Streefkerk kwam op een 2-1 voorsprong. Het vermoeide de Zwerver probeert nog wel aan te vallen maar de krachten ontbraken. In de laatste minuut werd het nog 3-1 door dezelfde Lennert de Vries.

Streefkerk won wel verdiend maar de scheidsrechter drukte wel een stempel op de wedstrijd door de beslissing een speler van de Zwerver weg te sturen.

Maar als met dezelfde inzet de komende wedstrijden worden gespeeld dan zal er een kentering komen in de resultaten.

Opstelling : Daniel Borsje, Mark Kerkhoven, Raymond Hol (Shagmar Mari),  Niels Verloop, Alain van der Oever, Mark Hendriks, Gauthier Luwawa, Tom van de Linden,  Robbin van der Bok (Bennie Reuvers) , Michel Slagboom, Redouan El Akchadoui (Raymond Visser)