DE ZWERVER SPEELT GELIJK TEGEN TITELKANDIDAAT.

Wieldrecht 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

25 maart 2017 15:00

Simon, R.

Na 2 overwinningen moest de Zwerver nu aantreden tegen één van de koplopers in de 3e klasse en wel Wieldrecht. Een echte test voor de ploeg van trainer Edward Knook om te zien waar het team staat. Hoewel de eindstand in 7 minuten voor en na rust op het scorebord verscheen werd de wedstrijd van het begin tot einde zeer aantrekkelijk voor de vele toeschouwers op het sportpark van Wieldrecht.

Nadat de teams op een bijveld de warming up hadden gedaan werd er om 15.00 uur afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Simon. Trainer Knook had het team wat aangepast en begon met Shagmard Mari in de spits van de aanval. Het begin van de wedstrijd speelde zich voornamelijk op het middenveld af. Twee ploegen die via combinatie voetbal probeerde het doel van de tegenstander te bereiken. Het eerste gevaar was in de 23e minuut toen Bojan Stefanov van Wieldrecht door de defensie van de Zwerver dribbelde maar zijn schot ging naast het doel van keeper Daniel Borsje. Vlak daarna kreeg Niels Verloop een kans op aangeven van Shagmard Mari maar kon net niet bij diens voorzet. Na 38 minuten moest Bennie Reuvers geblesseerd naar de kant en kwam Redouan El Akchadoui in het veld. Daardoor ging Niels Verloop in de laatste linie spelen. Er kwamen voor de rust wat meer gevaarlijke momenten voor de doelen. Eerst was het Robbin van der Bok die zag dat de keeper van Wieldrecht Frank Groeneweg de bal van zijn voet plukte en daarna schoot Tom Vegt  over het doel van de Zwerver. Terwijl vele supporters al op weg waren naar de kantine was het in de laatste minuut dat Gaiuthier Luwawa aan een solo begon en 3 spelers van Wieldrecht passeerde. Ten koste van een overtreding in het strafschopgebied werd hij gestopt en de uitstekend leidende

scheidsrechter Simon kon niet anders dan een strafschop toekennen aan de Zwerver. Aanvoerder Tom van de Linden schoot deze onberispelijk in en zo ging de Zwerver met een onverwachte voorsprong de rust in.

Na de rust ontbrande de wedstrijd. Nadat eerst Robbin van der Bok opnieuw op de keeper van Wieldrecht stuitte was het in de 2e minuut Mark van Agteren die zwak ingrijpen van de Zwerver defensie afstrafte en de 1-1 op het scorebord deed verschijnen. De Zwerver was teleurgesteld in de vroege gelijkmaker maar rechte de rug en bouwde opnieuw aan een aanval. Deze eindigde bij Niels Verloop die keeper Frank Goreneweg kansloos liet en opnieuw kon de Zwerver een voorsprong koesteren. Maar Wieldrecht kwam alweer snel terug. In de 6e minuut was het opnieuw een uitglijdende Zwerver verdediger die Wieldrecht de kans gaf om keeper Daniel Borsje te passeren. Zo waren er in 7 minuten 4 doelpunten gemaakt .  De scheidsrechter moest het spel een paar minuten stil leggen omdat een hond de toeschouwers vermaakte. Totdat Simon van de Rhee de hond vastpakte en overhandigde aan een Wieldrecht supporter.

Wieldrecht werd sterker en er ontstonden hachelijke momenten voor het doel van keeper Daniel Borsje. Maar die onderscheidde zich diverse malen met fraaie reddingen. De ervaren Ferhat Kemaldat dirigeerde het spel van Wieldrecht en ook laatste man Lennard va Geel ging regelmatig mee naar voren. Wieldrecht wilde winnen om zijn koppositie te handhaven.

Trainer Edward Knook bracht John  van Krimpen in de ploeg als aanspeelpunt in de voorhoede en ook kwam Mike Lodder in het veld voor Mark Kerkhoven.

Wieldrecht was sterker maar de uitvallen van de Zwerver waren niet van gevaar ontbloot.

Het spel werd wat grimmiger omdat Wieldrecht wilde winnen en ze de verdediging van de Zwerver niet konden passeren.

In de 90e minuut was het een verre uittrap van Daniel Borsje die via Redouan El Akchadoui bij Robbin van der Bok kwam maar diens harde schot verdween net langs de verkeerde kan van de paal.

In de 92e minuut was alles wat Wieldrecht was dat schreeuwde om een strafschop toen een hard schot de onderkant van de arm van Mike Lodder raakte. Maar scheidsrechter Simon gaf een corner.

Toen de scheidsrechter voor het einde blies verliet een teleurgesteld Wieldrecht het veld terwijl de Zwerver ploeg tevreden was met het punt. Komende week op de Schans opnieuw een topper tegen IFC dat bovenaan staat .

Opstelling : Daniel Borsje, Mark Kerkhoven (Mike Lodder), Simon van de Rhee, Bennie Reuvers (Redouan El Akchadoui), Mark Hendriks, Niels Verloop, Robert Kuypers, Tom van de Linden, Gauthier Luwawa (John van Krimpen), Robbin van der Bok, Shagmard Mari.