De Zwerver overklast Nieuw Lekkerland

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 2e klasse A23

8 april 2017 10:15

Stephan van Herk

Na vorige week onverdiend te hebben verloren tegen Rijsoord, was natuurlijk de vraag kunnen we het vandaag toch weer een teamprestatie neerzetten tegen onze aartsrivaal Nieuw Lekkerland. Na de verloren uitwedstrijd 2-0, die heel slecht was, werd er heel het seizoen uitgekeken na deze wedstrijd om wat recht te zetten.

Na heel de week goed te hebben, onze selectie is weer bijna compleet, alleen op de laatste training donderdag viel Nick weer geblesseerd uit dus die moest vandaag van de zijkant toekijken hoe zijn team NL ging bestrijden.

De trainer van Nieuw Lekkerland had ons de 2e helft zien voetballen tegen Rijsoord en wist waar toe de Zwerver in staat was maar had toch zijn huiswerk niet goed gedaan. Want ook vandaag liet de Zwerver zien dat Nieuw Lekkerland voor niets was gekomen naar de Schans want de Zwerver was nog steeds ongeslagen thuis en waren zeker niet van plan om daar vandaag iets daaraan te veranderen.

Zwerver ging gelijk goed van start en liet NL weten wie vandaag aanspraak ging maken op de overwinning en na 15 min een goed aanval tussen onze spitsen Bradley, Jorie en Bjorn maar geen doelpunt. NL voelde gelijk al de dadendrang van de Zwerver en konden alleen maar de bal ver naar voren schieten. Na een half uur was het Bjorn die dicht bij een goal was maar de bal eindigde op de lat. Ook hierna bleef de Zwerver goed voetballen en het positiespel waar op gehamerd was kwam steeds vaker tevoorschijn. Het wachten was op de goal en Jorie wist als eerste de 1-0 te scoren wat in deze fase niet anders dan verdient was. NL werd net zoals Rijsoord constant onder druk gezet maar wat vorige week niet lukte om te scoren ging nu wel beter. Onze spitsen werden steeds diep gestuurd door een pass van onze achterhoede of door onze middenvelders. De hardwerkende Bradley werd na 30min gewisseld voor Djovan en het spelbeeld veranderde niet het werd eenrichtingsverkeer op de goaL van NL.  Bjorn kreeg de ruimte aan de linkerkant, door weer een goeie aanval, en schoot in 2e instantie de bal droog achter de keeper van NL de 2-0 stond op het scorebord. De ruststand was bereikt en de Zwerver zat met een goed gevoel te genieten van de limonade, terwijl NL gefrusteerd zat te wachten op de aanvang van de 2e helft. Dennis die de 2e helft goed inviel bleef de combinatie zoeken met

Djovan die vandaag zijn turbo had aangezet en dezelfde Dennis begon aan een solo over de middenlijn en eindigde in de 16meter van NL maar wist helaas deze solo niet af te ronden. In de 60min kwam er weer zon scherpe voorzet van Djovan die Jorie beheerst inschoot het was 3-0. NL probeerde wel begin 2e helft de Zwerver te verassen maar dat was van korte duur de achterhoede van de Zwerver was niet van plan om daarin mee te werken.

Inmiddels was het zonnetje aardig aan het schijnen en de temperatuur liep een beetje op maar ook in het veld. Onnodig overtredingen van de kant van NL maar gelukkig was er de goed leidende scheidrechter van de Zwerver die alles onder controle had maar uiteindelijk een speler van NL, naar diverse waarschuwingen, van het veld stuurde met een rode kaart. Ook weer werden de nodige kansen gecreerd waaronder een kopbal van Jorie op de paal maar NL was weer gewaarschuwd. Samen met onze hardwerkende middenvelders bleef onze achterhoede heel makkelijk overeind en tegen 10man kreeg de Zwerver nog meer ruimte en weer werd de snelheid gezocht van Djovan en weer was het  Jorie die weer uit een voorzet van Djovan het net wist te vinden 4-0.

Het werd steeds meer een afgang voor NL maar de Zwerver was nog niet klaar en liet zien wie nou eindelijk de beste was. Door het positiespel van de Zwerver bleef NL achter de feiten aan lopen en 20min voor tijd werd weer Djovan gezocht  die een loepzuivere voorzet  gaf op Bjorn die heel rustig de 5-0 scoorde. Kon het nog slechter voor NL ja was het antwoordt want nog 10min te spelen  schoot jorie op de goal maar de keeper kon nog net de 6-0 voorkomen. Bradley die weer was ingevallen maakte een mooie beweging in de 16mtr.waardoor de bal bij Steven Labots kwam die de bal gelijk doorspeelde naar Djovan die zijn goede invalbeurt beloonde met de 6-0.

Deze wedstrijd zal zeker niet vergeten worden door NL en de Zwerver  bleef weer eens ongeslagen op de schans en dit keer ook door goed voetbal te laten zien.

Opstelling:

Luuk, Rick,Menno,Florian, Gert, Steven L, Steven R, Stef, Bradley(Djovan) Bjorn, Jorie

Volgende week zaterdag geen wedstrijd maar op Paasmaandag voor de beker tegen Peursum.