DE ZWERVER GAAT DOOR MET WINNEN.

ZBC'97 1

Mannen, 1, 3e klasse C

27 januari 2018 14:30

J.A. de Jong

Na een lange winterstop trad De Zwerver zaterdag aan tegen ZBC uit Zwijndrecht. De lange winterstop gaf een aantal geblesseerde spelers de mogelijkheid om te herstellen. Daardoor kon trainer Edward Knook Guido Luiten, Jort van Meerkerk en Mark Hendriks meenemen. Ze begonnen nog wel op de bank.

Op het zware natte veld met een harde wind die zijdelings op het veld stond was het moeilijk voetballen. En dat was vooral in het begin van de wedstrijd te merken. Beide ploegen moesten wennen aan de omstandigheden.

In het begin  van de wedstrijd leden de ploegen veel balverlies. Pas na 20 minuten kwam er het eerste gevaar en wel voor het doel van De Zwerver. De bewegelijke en gevaarlijk spits Girardelly Cromarty kreeg de bal in het strafschopgebied en tot opluchting ging zijn harde schot uit de draai tegen de paal. Het was het sein voor De Zwerver om wat rustiger te gaan voetballen. Via de combinatie kwamen er een aantal kleine mogelijkheden. In de 21e minuten was haast aanvoerder Tom van der Linden succesvol en in de 28e minuut was er gestuntel in de ZBC achterhoede waardoor Appie Abderazak alleen voor keeper Pieter Lerensveld kwam maar te gehaast schoot. Het laatste kwartier in de eerste helft was voor De Zwerver. Vooral door de beste man van het veld Gauthier Luwawa. In de 30e minuut was het Simon van der Rhee die een voorzet van hem net niet kon binnen tikken en ook in de laatste minuut van de eerste helft ontsprong ZBC aan een achterstand.

Toen scheidsrechter J.A. de Jong (die heel rustig een uitstekende wedstrijd blies) het sein voor de rust gaf hadden beide doelmannen weinig te doen gehad in de matige eerste helft.

Gelijk na de rust was het schrikken voor De Zwerver supporters. Een vloeiende aanval van ZBC werd voor een open doel volledig gemist door Edwin Scheper die de bal naast het doel schoof.

Direkt daarna was het een gevaarlijke aanval van De Zwerver die een kans opleverde. Het was duidelijk. Beide ploegen gingen deze middag voor de volle winst. Maar gedurende de tweede helft was het De Zwerver dat steeds beter ging voetballen. In  de 3e minuut was het na een voorzet van Appie Abderazak dat Robbin van der Bok te zacht inschoot. In de 10e minuut opnieuw een kans vanuit een corner voor Simon van der Rhee maar zijn schot werd opnieuw tot corner verwerkt. Een afstandsschot van Robert Kuypers ging net naast.

In de 15e minuut was het Guido Luiten die na een lange blessure in het veld kwam voor Appie Abderazak. De Zwerver was de betere ploeg. Keeper Bas Bijkerk had weinig werk te doen maar het maken van een doelpunt liet op zich wachten. In de 30e minuut bracht trainer Edward Knook de eveneens langdurig geblesseerde Jort van Meerkerk in het veld voor Robbin van der Bok.

Door de wisselingen kwam er meer gevaar in het spel. De voortdurende sleurende Gauthier Luwawa en de op het middenveld goed spelende Tom van der Linden zetten de ZBC verdediging onder druk  en daardoor kwam het resultaat in de laatste 10 minuten. Een uitstekende schijnbeweging van Guido Luiten bracht hem langs de ZBC verdediger en zijn voorzet werd uitstekend door Jort van Meerkerk ingeschoten. Veel opluchting bij de spelers, supporters en staf van De Zwerver. En in de 43 minuut bracht Gauthier Luwawa aan alle onzekerheid een eind. Zich langs een aantal verdedigers wurmend schoot hij de bal langs doelman Pieter Lerensveld. Vlak daarna blies scheidsrechter de Jong af en kon De Zwerver met een 2-0 overwinning van  het veld stappen. Een  verdiende overwinning die wel  moeizaam tot stand kwam. Groot pluspunt was de terugkeer van de geblesseerde spelers.

Opstelling

Bas Bijkerk, Robert Kuypers, Simon van der Rhee, Bennie Reuvers, Mike Lodder,. Gauthier Luwawa, Lucas Adelino, Tom van der Linden, Robin Lodder, Robbin van der Bok, (Jort van Meerkerk), Appie Abderazak (Guido Luiten)

.