ZWAAR BEVOCHTE OVERWINNG DE ZWERVER.

DFC

Mannen, 1, 3e klasse C

10 maart 2018 14:30

A.J. Schot

De Zwerver trad aan tegen DFC uit Dordrecht voor een wedstrijd in de 2e periode. In deze periode staat De Zwerver boven aan en dus was het zaak om te winnen om uitzicht te houden op een periode titel. Het werd uiteindelijk een zwaar bevochte overwinning maar dat zag er aan het begin van de wedstrijd niet naar uit.

Zonder het vertrouwde middenveld (Tom van de Linden (geschorst), Lucas Adelino (geblesseerd) en de van een blessure terugkomende Gauthier Luwawa) begon De Zwerver sterk aan de wedstrijd. In de 7e minuut was het een steekpas van Wesley Kassels die Guido Luiten net niet bereikte. Vlak daarna was het wel raak. Een vloeiende combinatie Tussen Jort van Meerkerk, Wesley Kassels en Guido Luiten eindigde in een hard schot dat nog net door keeper Daniël Jansen corner kon worden getikt. Maar uit die corner was het wel raak. Redouan El Akchadoui trok de bal scherp voor en keeper Jansen tastte mis. Daar wist Guido Luiten wel raad mee en kopte de 0-1 binnen.

Nadat in de 13e minuut een doelpunt van Guido Luiten was afgekeurd wegens duwen door de goed leidende scheidsrechter Schot was het onverwacht in de 16e minuut dat DFC gelijk maakte. Een strakke voorzet van Paul Pluijmert werd door de Zwerver verdediging volledig gemist en Mike van de Pol schoot hard de bal tegen de touwen.

In de 20e minuut was het Redouan El Akchadoui die 4 man passeerde maar op het laatste moment werd afgestopt. Af en toe koos De Zwerver aanval voor te moeilijke oplossingen.

Net als in de thuis wedstrijd had De Zwerver verdediging de handen vol aan de bewegelijke Bright Omorogbe en de veel opkomende Paul Pluijmert. Daardoor bleef het een aantrekkelijke wedstrijd waarbij de beide keepers regelmatig zich van hun beste kant moesten laten zien. Vlak voor rust werd een doelpunt van Robert Kuijpers door de scheidsrechter afgekeurd wegens buitenspel. Vriend en vijand waren het er over eens dat het zeker geen buitenspel was. In de laatste minuten voor de rust liepen de gemoederen wat op waarbij een DFC speler blij mocht zijn met een gele kaart en geen rode. Met een 1-1 stand op het scorebord gingen beide ploegen rusten.

Het begin van de tweede helft zorgde voor de nodige opwinding. Nadat Guido Luiten vlak na rust zijn schot naast de paal zag gaan was het een minuut later wel raak. Een hard schot werd door de verdediging geblokt maar de bal kwam bij de volledig vrij staande Redouan terecht en de 1-2 verscheen op het scorebord. Lang kon De Zwerver niet genieten van de voorsprong. Twee minuten later was het Bright Omorogbe die in een scrimmage keeper Bas Bijkerk verschalkte. Opnieuw een gelijke stand. De Zwerver bleef de aanval zoeken en 4 minuten later was het opnieuw raak. Scheidsrechter Schot liet de voor buitenspel vlaggende grensrechter van DFC dit keer terecht staan. De steekpas van Redouan El Akchadoui kwam bij Guido Luiten terecht en deze tekende voor de 2-3.

Na dit doelpunt verkrampte De Zwerver. Er kwam steeds meer druk op de  Zwerver verdediging mede doordat de bal op het middenveld niet kon worden vastgehouden. Het spel werd slordiger en ook wat harder. Robin en Mike Lodder moesten hun tegenstander afstoppen wat hen een gele kaart opleverde. Trainer Edward Knook bracht Robbin van der Bok in het veld voor de moe gestreden maar goed spelende Redouan El Akchadoui. Dat bracht wel wat meer gevaar doordat DFC meer op de aanval ging spelen. In de 86e minuut was het Marion Kramer van DFC die de rode kaart ontving omdat hij de doorgebroken Robbin van der Bok ten val bracht.

De laatste 10 minuten was het DFC dat aan bleef vallen en met veel kunst en vliegwerk hield De Zwerver stand. Toen scheidsrechter Schot voor het einde blies haalde De Zwerver spelers en supporters opgelucht adem. Opnieuw kon een overwinning worden bijgeschreven en blijft de strijd om de bovenste plaats spannend.

Opstelling

Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Simon van der Rhee, Bennie Reuvers, Mike Lodder, Niels Verloop, Robin Lodder, Jort van Meerkerk, Redouan El Akchadoui (Robbin van der Bok), Guido Luiten en Wesley Kassels.