DE ZWERVER WINT MOEIZAAM VAN HEKKENSLUITER.

Leerdam Sport'55 1

Mannen, 1, 3e klasse C

7 april 2018 14:30

R. Simon

Nadat De Zwerver in de vorige wedstrijd de koploper van dat moment Streefkerk met uitstekend voetbal had verslagen trad De Zwerver nu aan tegen de hekkensluiter Leerdam Sport 55. In het verleden speelde De Zwerver daar altijd moeilijke wedstrijden tegen en werden er weinig punten behaald. En ook deze middag bleek dat De Zwerver moeite had met deze ploeg.

Trainer Edward Knook had Gauthier Luwawa rust gegeven voor deze wedstrijd en kon ook niet beschikken over spits Wesley Kassels die ziek was. Met de van een schorsing teruggekeerde Guido Luiten begon De Zwerver sterk aan de wedstrijd. Via goed combinatiespel werd het doel van Leerdam Sport gezocht en kwamen er in het begin al een aantal kansen.

Nadat in de 5e minuut Guido Luiten de bal net niet over keeper Ridvan Elmaci kon tillen was het in de 10e minuut wel raak. Abderazak Es-Soualhi passerde een aantal verdedigers en bereikte toen Redouan El Alkchadoui die vanuit de draai de doelman van Leerdam Sport passeerde. Een vroege 1-0 voorsprong voor De Zwerver. Vlak daarna schoot Guido Luiten uit een moeilijke positie tegen de paal en de verwachting van de Zwerver supporters was dan ook een grote positieve uitslag. Het tegendeel was echter waar. De slordigheid sloop in het spel en passes kwamen niet meer aan. Nadat Jort van Meerkerk een vrije trap in de muur zag belanden was het in de 25e minuut Leerdam Sport dat volkomen onverwacht via (een buitenspel?) doelpunt van Youssef Boudou de 1-1 liet aantekenen.

De Zwerver zocht geschrokken de aanval en gelukkig kwam men weer op voorsprong. Een uitstekende voorzet van Robert Kuipers kwam op het hoofd van Guido Luiten terecht die de bal keurig in de hoek kopte. 2-1 voor De Zwerver. Maar daarna nam Leerdam Sport het spel via lange passes naar voren weer in handen en was De Zwerver slordig in de combinatie. Nadat in de 38e minuut Leerdam Sport bijna weer de gelijkmaker kon scoren was het in de laatste minuut van de eerste helft dat een vrije trap van Redouan El Akchadoui bij Guido Luiten terecht kwam die zijn  inzet tot corner zag worden gewerkt.

In de tweede helft was het wel weer De Zwerver dat het beste van het spel had. Een corner van Redouan belande tegen de lat en even later zag hij zijn schot via een verdediger naast gaan. Leerdam Sport probeerde via fysiek spel de bakens te verzetten maar dat leverde alleen een gele kaart op.

Simon van der Rhee schoot vanuit de draai over het doel van Leerdam Sport.

De angst met een 2-1 voorsprong sloop in het spel van De Zwerver en daardoor werd er steeds slordiger gespeeld. De verdediging hield wel makkelijk stand maar trainer Edward Knook was er niet gerust op en bracht Robbin van der Bok in het veld voor Appie Es-Soualhi om meer snelheid te krijgen op de vleugels. In de 22e minuut werd het tot opluchting van de (vele) Zwerver supporters 3-1. Een uitstekende pass van Bennie Reuvers werd door aanvoerder Tom van der Linden goed afgewerkt. De bal rolde langs de, op een verkeerd been staande doelman van Leerdam Sport, het doel in. Toch bleef er onvoldoende rust in het spel van De Zwerver. Robbin van der Bok kreeg een paar goede kansen maar wachtte te lang met schieten waardoor de verdediging van Leerdam Sport kon ingrijpen. Mike Lodder kwam nog in het veld voor Robert Kuipers maar dat veranderde weinig aan het spelbeeld. Nadat een klutsbal van Leerdam Sport nog op de kruising belande boven keeper Bas Bijkerk was het na 90 minuten dat scheidsrechter Simon voor einde blies. De Zwerver spelers en supporters waren blij met de overwinning ondanks het matige spel van hun ploeg.

Opstelling :

Bas Bijkerk, Simon van der Rhee, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Robert Kuipers (Mike Lodder), Redouan El Akchadoui, Lucas Adelino, Jort van Meerkerk, Tom van der Linden, Abderazak Es-Soualhi (Robbin van der Bok) Guido Luite,