DE ZWERVER VERLIEST TWEE PUNTEN.

ZBC'97 1

Mannen, 1, 3e klasse C

14 april 2018 15:00

J. Westdorp

Zaterdag speelde De Zwerver tegen ZBC uit Zwijndrecht. Na 9 achtereenvolgende overwinningen was de stemming onder spelers en supporters optimistisch. Aan het eind van de wedstrijd die in een gelijkspel eindigde stapten de spelers teleurgesteld van het veld. Beseffend dat er meer in had gezeten. Maar voor de “neutrale”  toeschouwer was de wedstrijd van begin tot het eind een boeiend en spannend gebeuren.

In dit weekend was op vrijdag en zaterdag de premiére van de film over de Zwerver. Een film vol nostalgische en emotionele verhalen uit het verleden en heden van De Zwerver. Heel veel mensen zagen de film die een goed beeld geeft van de vereniging.

De wedstrijd begon onder leiding van de jonge scheidsrechter Westdorp en vanaf het begin was het, net als in vorige wedstrijden De Zwerver die de aanval koos. En opnieuw kon er een vroeg doelpunt worden opgetekend. In de 4e minuut was het een uitstekende voorzet van Robert Kuipers die al koppend kon worden afgemaakt door Guido Luiten. 1-0 voor De Zwerver.

De Zwerver, opnieuw zonder Gauthier Luwawa startend, bleef via goede combinaties de aanval zoeken en de verdediging van ZBC had de handen er aan vol. Veel corners werden weggegeven. In de 15e minuut ging dat mis. Er werden 3 corners op rij genomen door Redouan El Akchadoui. Bij de derde kopte Wesley Kassels de bal omhoog en de mee opgekomen Simon van de Rhee, met zijn rug naar de keeper, wist via een verrassende omhaal keeper Jordy Kreukniet te verschalken. 2-0 voor De Zwerver. Toch wist ZBC zich wat te herstellen en vooral via de gevaarlijke Eddy Martins die in de 20e minuut zijn schot net voor langs zag gaan.

Maar De Zwerver bleef al goed combinerend de aanval zoeken. In de 23e minuut zag Wesley Kassels om onduidelijke redenen zijn doelpunt worden afgekeurd en vlak daarop was het Robert Kuipers die na een aanval over 4 schijven zijn kopbal net langs de verkeerde kant van de paal zag gaan.

Volkomen onverwacht viel toch het doelpunt aan de andere kant. Een vrije trap door Thomas van Aalst kwam op het hoofd van de vrijstaande aanvoerder van ZBC  Kevin van Pelt terecht en zijn kopbal verdween in het doel.

Vanaf dat moment kwam de wedstrijd meer in evenwicht. De Zwerver bleef de aanval zoeken terwijl ZBC meer de lange bal hanteerde. Een afstandsschot vanuit een corner door Jort van Meerkerk werd door keeper Jordy Kreukniet uit de hoek getikt en een kopbal, opnieuw vanuit een corner, van Niels Verloop verdween net over de lat.

Toen scheidsrechter Westdorp voor de rust blies was er het gevoel dat De Zwerver de vele kansen onvoldoende had benut en dat het in de tweede helft zou moeten strijden voor de overwinning.

Dat bleek ook wel. ZBC kwam sterk uit de kleedkamer en de wedstrijd kantelde langzaam.

Aan beide kanten ontstonden er kansen. Een uitstekende aanval van De Zwerver eindigde bij Jort van Meerkerk die te gehaast over het lege doel schoot. Aan de andere kant was het Eddy Martins die tot twee keer toe op de paal schoot.  Trainer Edward Knook probeerde door het inbrengen van Gauthier Luwawa meer grip te krijgen op het middenveld. Maar keeper Jordy Kreukniet van ZBC bleek niet te passeren. Via geweldige reddingen en een enkele keer geholpen door zijn verdedigers bleef zijn doel schoon. Dit ondanks harde schoten en kopballen van Niels Verloop en Robert Kuijpers.

De achterhoede van De Zwerver met een sterke Simon van der Rhee op de plaats van de afwezige Bennie Reuvers voelde de druk toenemen. Nadat in de 35e minuut een open kans werd gemist was het in de 40e minuut toch raak. Een afstandsschot van Eddy Martins verdween langs de graaiende handen van keeper Bas Bijkerk in het doel.

In de laatste minuten zette De Zwerver alles op de aanval. Robbin van der Bok kwam nog in het veld voor Robin Lodder maar tot grote kansen kwam het niet meer. Toen de rustig leidende scheidsrechter Westdorp afblies met een 2-2 stand op het scorebord was het een teleurgesteld De Zwerver dat van het veld afstapte. Gelukkig dat de mede koplopers ook punten verspeelden en daardoor bleef De Zwerver nog het elftal met de  minste verliespunten.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Simon van der Rhee, Robin Lodder (Robbin van der Bok),Lucas Adelino, Redouan El Akchadoui (Gauthier Luwawa), Tom van der Linden, Jort van Meerkerk, Guido Luiten, Wesley Kassels.