DE ZWERVER BLIJFT IN VORM.

Asperen 1

Mannen, 1, 3e klasse C

26 mei 2018 14:30

B. Cakir

In de laatste competitiewedstrijd moest De Zwerver aantreden tegen Asperen. Voor beide ploegen stond er nog wat op het spel. Asperen vocht voor de punten om te ontsnappen aan een degradatiewedstrijd. De Zwerver moest winnen om de tweede plaats in de rangschikking veilig te stellen om zo in de nacompetitie te beginnen met een thuiswedstrijd.

Onder leiding van scheidsrechter Cakir begon De Zwerver sterk aan de wedstrijd. In de eerste 10 minuten kwamen er kansen om de score te openen. Vooral via de linker flank met Robbin van der Bok en de opkomende Mike Lodder. Maar onverwachts kwam toch Asperen aan de leiding. Een afstandsschot van Pieter Marten Hoekstra werd verkeerd beoordeeld door keeper Bas Bijkerk en de bal verdween langs de paal in het doel. 0-1 voor Asperen. En veel supporters van Asperen gingen er in geloven dat er een kans was om te winnen. Maar daar dachten De Zwerver spelers anders over. De druk werd opgevoerd en er kwamen kansen. In de 13 en 14e minuut was het Redouan El Akchadoui en Lucas Adelino die hun schoten nog niet in het doel zagen verdwijnen. Ook een kopbal van Wesley Kassels in de 20e minuut eindigde in een scrimmage voor het doel van Sasperen maar de bal verdween nog niet in het doel. Een enkele keer kwam Asperen er via een lange bal vanuit de verdediging eruit en moest De Zwerver verdediging alert zijn. Een schot van Hoessein Dia verdween voor het doel langs. Maar het laatste kwartier van de eerste helft was voor De Zwerver. In de 32e minuut was het een corner die door Simon van der Rhee voor werd gekopt en Wesley Kassels daarna zijn kopbal in het kruis zag verdwijnen. Onhoudbaar voor keeper Dennis Rooijackers. En vlak daarna was het een onverwachts afstandsschot van Redouan El Akchadoui die via de handen van keeper Rooijckaers in het doel verdween. 2-1 voor De Zwerver. In de 40e minuut was het een strakke voorzet van Mike Lodder die bij de vrijstaande Redouan El Akchadoui kwam en die wist wel raad met die kans. 3-1 voor De Zwerver en met die stand gingen beide ploegen rusten.

Met het oog op de nacompetitie had trainer Edward Knook de licht geblesseerde Jort van Meerkerk buiten de ploeg gelaten evenals Tom van der Linden, Robert Kuijpers en Robin Lodder. Maar de vervangers Mike Lodder en Mark Hendriks vulden die plekken goed in.

Na de rust ging De Zwerver op dezelfde voet door. Nadat eerst ,de overal aanwezige, Guido Luiten net niet een voorzet kon afmaken was het in de 3e minuut een prachtige aanval via Robbin van der Bok en Redouan El Akchadoui die bij Weslkey Kassels terecht kwam en die wist wel raad. 4-1 voor De Zwerver. Daarna was de wedstrijd wel gespeeld. In de 10e minuut was het nog een uitstekende redding van Bas Bijkerk op een schot van Tareq Ibrahim die een doelpunt van Asperen wel voorkwam. Het was warm op de Schans en trainer Knook maakte gebruik van zijn wissels. In de 14e minuut kwam Raymond Kamerling in het veld voor Bennie Reuvers. Vlak daarna was het opnieuw De Zwerver dat een doelpunt scoorde. Een strakke pas van Redouan El Akchadoui, een overstapje van Wesley Kassels en Robbin van der Bok kreeg de vrije ruimte om op het doel van Asperen af te gaan. Beheerst schoof hij de bal in het doel. De wedstrijd was gespeeld. Asperen legde het hoofd in de schoot en De Zwerver hoefde niet echt meer. Shagmar Mari kwam nog in het veld voor Redouan El Akchadoui en Appie Es Soualhi voor Robbin van der Bok.  Scheidsrechter Cakir sprak soms spelers aan op hun gedrag en kon daardoor de kaarten op zak houden. Na 90 minuten blies hij voor het einde.

Asperen moet in een volgende wedstrijd proberen degradatie te voorkomen. De Zwerver gaat proberen via de nacompetitie te promoveren. Een eerste horde is Altena a.s. zaterdag op De Schans.

Opstelling : Bas Bijkerk, Mark hendriks Simon van der Rhee, Bennie Reuvers (Raymond Kamerling), Mike Lodder, Lucas Adelino, Niels Verloop, Redouan el Akchadoui (Shagmar Mari), Guido Luiten, Wesley Kassels, Robbin van der Bok (Appie Es Soualhi)

De fotos van de wedstrijd De Zwerver Asperen staan in het album,De foto's gemaakt zijn door Arnold van Meerkerk staan hier.