DE ZWERVER WINNAAR VAN HET JAAP STAM TOERNOOI

Wieldrecht 1

26 augustus 2017 16:00

In de voorbereiding op het bekerprogramma en de competitie speelde de Zwerver mee in het Jaap Stam toernooi van voetbalvereniging Wieldrecht in Dordrecht.

Door winst in de wedstrijd tegen Dubbeldam werd er op zaterdag de finale gespeeld tegen thuisclub Wieldrecht. Voor de Zwerver geen onbekende tegenstander. In de afgelopen competitie werd er twee keer gelijkgespeeld. In de nieuwe competitie komen we Wieldrecht niet meer tegen omdat zij n in de Zeeuwse competitie zijn ingedeeld.

Onder zomerse omstandigheden werd  de wedstrijd gespeeld.

Gedurende de gehele wedstrijd had de Zwerver het beste van het spel. Met een aantal terug gekeerde spelers werd er lustig op los gecombineerd. In de spits konden Guido Luiten en Wesley Kassels elkaar goed vinden terwijl op het middenveld Jort van Meerkerk, Lucas Adelino, Abdullah en aanvoerder Tom van de Linden de aanval regelmatig in stelling brachten. In de achterhoede hadden de veel opkomende backs Robert Kuypers en Mark Hendriks hun tegenstanders goed in bedwang. In het centrum stonden Simon van de Rhee en Bennie Reuvers hun mannetje zodat keeper Bijkerk een rustige middag had.

In de eerste helft was het in de 22e minuut na een goede combinatie Wesley Kassels die op de paal schoot. In de 40e minuut was het wel raak. Een vloeiende combinatie eindige bij Wesley Kassels die hard in schoot.  Met een 1-0 voorsprong ging de Zwerver de rust in.

Na de rust een zelfde beeld. Een aanvallend de Zwerver en  Wieldrecht dat probeerde via de lange bal enig gevaar te stichten in de achterhoede van de Zwerver.

Een schot van Guido Luiten eindigde op de lat in de 3e minuut. Vlak daarna kwam Wieldrecht toch op een doelpunt. Een lange bal kwam onverwachts bij de volledig vrijstaande spits van Wieldrecht terecht die doelman Bijkerk kansloos liet.

Even was de Zwerver van slag maar pakte snel de draad weer op. En in de 77e minuut was het een steekpas van Jort van Meerkerk die Wesley Kassels alleen voor de keeper bracht en koelbloedig de 2-1 tegen de touwen deed ploffen.

Trainer Edwin Knook bracht na rust nog Raymond Kamerling,  Gauthier Luwawa  en Mike Lodder in het veld maar dat gaf geen verandering in het beeld.

Toen de rustig leidende scheidsrechter floot voor het einde had de Zwerver een terechte overwinning bereikt.