DE ZWERVER MO13-1 - GJS MO13-2

10 oktober 2020 8:30

T.J. (Theo) Groenendijk

🚩 De Zwerver  Mo13-GJS Mo13

Op een bijna leeg sportcomplex de Schans meldden zich afgelopen zaterdag om 8 uur in de ochtend de 12 meiden van ons Mo13 team voor hun competitie wedstrijd tegen GJS. Geen ouders en overig publiek toegestaan, geen toegang tot de kleedkamers, omkleden in de tent en de kantine gesloten. Voetballen in coronatijd. Uiteraard is dit geen standaard ambiance en mag en kan dit ook niet het nieuwe normaal worden. De maatregelen zijn keurig opgevolgd, de redenen zijn duidelijk en werden dan ook zonder gemopper uitgevoerd. In principe was alles aanwezig om niet gemotiveerd te zijn. Maar niets van dit alles was waar. Compleet met zijn 12-en, geen afzeggingen, kwamen we om 08.15 uur het veld op. Na wat gedoe over de shirtjes, beide teams speelden in het rood, begonnen we om 08.30 uur aan de wedstrijd. Ook GJS had er zin in en was met een eveneens vol team aanwezig. Het eerste kwartier van de wedstrijd speelden de beide ploegen  gelijkwaardig en ging het spel op en neer. In het tweede kwartier konden beide ploegen iets meer opstomen naar het doel van de tegenstander. Maar ook dat leverde geen doelpunten op.
0-0 bij rust.

De verdediging Lynn, Tamar, Naomi en Hailey hadden de wedstrijd achterin eenvoudig en goed onder controle. Op het middenveld speelden Christina, Elin, Roos en Bente goed met elkaar. Dat leverde een paar mooie acties op, waarbij de meiden elkaar steeds beter wisten te vinden. Leuk om te zien dat bepaalde elementen van de trainingen van de afgelopen tijd, terug te zien was op het veld.

In de tweede helft werden we helaas verrast door een snelle goal van de meiden van GJS. Onze aanvoerder en keeper Lotte speelde een puike wedstrijd met een paar goede reddingen, maar kon deze bal helaas niet houden.

De achterstand zorgde voor een ommekeer in de wedstrijd. Het werd een eenrichtingsverkeer richting de goal van GJS. Nida, Noa en Tess zorgden voorin voor een paar gevaarlijke acties welke zeker een goal had verdiend. Een bal net over, een goede redding van de keeper van GJS, twee kansen op een meter van het goal, alles ging goed, maar de bal wilde het net alleen niet in. De laatste 10 minuten gingen we over op power play, alles op de aanval om toch die gelijkmaker nog te maken. Ook dat leverde nog een grote kans op, die er ook niet in wilde.  Power play brengt risico's met zich mee. En helaas gebeurde datgene dan ook. Een goede counter van GJS zorgde voor een niet verwachtte tegengoal, 2-0. Dat was ook gelijk de eindstand.

De meiden hebben een goede wedstrijd gespeeld, als team, en gevochten voor een punt waar we recht op hadden. Helaas niet gelukt. De ambiance van de wedstrijd was uniek en bijzonder, maar de wedstrijd zelf was spannend en vol spirit. Een puntje was verdiend geweest.

Meiden: super goed gedaan. Een echte teamprestatie. Hopen dat jullie ouders snel weer mogen komen kijken om te zien hoe we vooruitgaan en de punten binnenhalen voor ons team en voor De Zwerver.

Leiders van MO13
Sam van Gemeren