LAATSTE MINUTEN FATAAL VOOR DE ZWERVER

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Na een rustdag met Pasen was er zaterdag de wedstrijd tegen SVOD uit Domburg/Oost Kapelle. De uitwedstrijd was door De Zwever ongelukkig verloren in de laatste minuten terwijl het verdiend had te winnen. Maar dat gebeurd vaak deze competitie. Trainer Joery van der Waal had weer moeten puzzelen door onder andere een blessure van laatste man Nathan Silië. Gelukkig kon de langzaam van een langdurige blessure herstellende Mark Hendriks weer beginnen aan deze wedstrijd op zijn vertrouwde plaats in het centrum van de verdediging naast Austen Zwaal. Stef Verloop begon als linksachter terwijl aan de andere kant Jasper Struijs speelde. SVOD had grote belangen in deze wedstrijd want men probeert aan degradatie te ontkomen. De ploeg had ook een fanatieke aanhang meegenomen naar Kinderdijk. Het begin van de wedstrijd was voor SVOD. Een gevaarlijke vrije trap in de 4e minuut door Sven Wisse ging net over het doel van keeper Diggy Schutte. In de 13e minuut kwam de eerste kans voor De Zwerver. Jesper Kusters gaf een pass op Glenn Weijts die uit de draai over schoot. Daarna was het vooral SVOD die het spel in handen nam. In die fase was het keeper Siggy Schutte die De Zwerver in de wedstrijd hield. Daarbij had hij twee keer geluk dat de bal op de paal belandde. Vaak was het de passing,bij De Zwerver een sterk punt, maar deze middag blonk het uit in verkeerde passes. Vaak onnauwkeurig waardoor de tegenstander gelegenheid kreeg om gevaarlijk te worden. Jesper Kusters gaf in de 32e minuut opnieuw een uitstekende pass op Glenn Weijts maar keeper Sander Versendaal kon net redden. Jorie Bieren kon door zijn snelheid op links soms gevaarlijke voorzetten af geven maar de verdediging van SVOD had daar goed in het oog in. Zo golfde het spel heen en weer en hoewel SVOD het beste van het spel had kreeg ook De Zwerver mogelijkheden. In de 41e minuut was het opnieuw een rush van Jesper Kusters waarbij zijn voorzet net te hoog was voor Jermain Bebrout. De achterhoede van De Zwerver met een sterk spelende Austen Zwaal had zijn handen vol aan een goed spelend SVOD. Terwijl iedereen dacht aan een doelpuntloos gelijkspel bij de rust dacht scheidsrechter Eren daar anders over. In de 46e minuut gaf hij na een duel om de bal tot verrassing van velen een strafschop aan de bezoekers. Keeper Siggy Schutte kon de goed genomen strafschop door Bas van der Wel niet keren. Vlak daarna floot de scheidsrechter voor de rust en keek De Zwerver opnieuw na een doelpunt in een laatste minuut aan tegen een achterstand. In de tweede helft kwam Robin Lodder in het veld voor Mark Hendriks. De Zwerver begon uitstekend aan deze tweede helft en na 2 minuten was het raak. Een bal vanuit het middenveld kwam bij de goed doorgelopen Jesper Kusters. Die gaf de bal op tijd af naar Glenn Weijts en die kon de 1-1 aan laten tekenen. De verwachting van De Zwerver supporters was dat De Zwerver door zou drukken. Maar door opnieuw de vele onnauwkeurige passes kwam het niet goed in het spel. De uitstekend spelende aanvoerder Lucas Adelino gaf wel het voorbeeld in de strijd maar kon de bakens niet echt verzetten. De verdediging van De Zwerver kreeg het steeds moeilijker. Maar lang konden de goed spelende Jasper Struijs en de andere verdedigers de gevaarlijke aanvallers van SVOD onder controle houden. Trainer Joery van der Waal bracht Youssef Limrad in het veld voor Redouan El Akchaoui en Rik Verloop voor Jorie Bieren. Vlak voor tijd was het bijna De Zwerver dat op een voorsprong kon komen. Robin Lodder zag een goede voorzet net door Rik Verloop naast worden gekopt. Terwijl iedereen dacht dat de wedstrijd in een gelijkspel zou eindigen was het opnieuw andersom zoals zo vaak in deze competitie. In de 90e minuut was er onnodig balverlies op het middenveld. De aanval van SVOD eindigde in een corner. En vanuit deze corner scoorde SVOD de 1=2. Daardoor gingen De Zwerver spelers teleurgesteld van het veld terwijl SVOD de overwinning uitbundig vierde. Men heeft nog een kans om degradatie te ontlopen. Opstelling : Siggy Schutte, Jasper Struijs, Austen Zwaal, Mark Hendriks (Robin Lodder) Stef Verloop, Redouan El Akchaoui, (Youssef Limrad) Lucas Adelino, Jesper Kusters, Jermain Bebrout, Jorie Bieren (Rik Verloop), Glenn Weijts.