De Zwerver JO15-1 - Pelikaan JO15-3

KINDERDIJK

🚩 4 maart 2023 09.00
De Zwerver JO15-1 - Pelikaan JO15-3

Afgelopen zaterdag stond de onderlinge ontmoeting op het schema tussen de twee koplopers van dit moment. Pelikaan had nog geen wedstrijd verloren, wij hebben 1 wedstrijd gelijk gespeeld. Dus het devies was deze pot uit het vuur te slepen. De hele week werd er tijdens de trainingen vooruitgeblikt op deze wedstrijd en de stemming onder de jongens was dat we deze wedstrijd flink zouden gaan knallen. Op de trainingen werd alles gegeven. Toen was het zaterdagochtend vroeg dan zover. 08.00 verzamelen in de kleedkamer, dat viel wel wat tegen vroeg op. En de Schans was zelfs nog dicht 🙂. Maar in de kleedkamer hing al een sfeer dat iedereen er zin in had. De warming up op het veld ging in het begin nog wat stroef, waarschijnlijk door het vroege uur. Gaandeweg werd iedereen een beetje wakker. Na de warming up ging het team terug de kleedkamer in om elkaar op te jutten. Dat had blijkbaar resultaat, iedereen kwam gefocust het veld op. De Zwerver trapte af, waarna er al snel naar voren werd gecombineerd. Hierdoor kwam De Zwerver al gauw op een 1-0 voorsprong te staan. De tegenstander was hiervan dusdanig onder de indruk dat luttele minuten later al de 2-0 kon worden opgetekend. Het hele team combineerde lekker en liet zich niet onder druk zetten, ze waren overal comfortabel aan de bal, tot een terugspeelbal iets te comfortabel werd ingeschat en deze zachte rolbal voor de keeper werd gelaten, die kon niets anders doen dan wegschieten, helaas tegen een tegenstander zo het doel in. Maar zoals we weten gebeurt dit op elk niveau weleens 😉. Dit was dan ook de enige tegentreffer die het team vandaag moest incasseren. Na een kwartier spelen waren we van deze schrik bekomen en werd het geloof van de tegenpartij op een gelijkmaker weggenomen, we scoorden de 3-1. Twee minuten later werd er weer door ons gescoord, deze werd helaas (onterecht) afgekeurd voor buitenspel. Maar hier liet De Zwerver zich niet door afschrikken, maar werden meer gebrand om een volgende treffer te maken. Na de vrije trap van de tegenpartij, op de plek van het buitenspel, werd de bal supersnel weer opgepikt en naar voren gewerkt. Binnen een minuut kon alsnog de 4-1 kon worden aangetekend. Het geloof van de tegenpartij was nu wel volledig gebroken en De Zwerver kon naar hartenlust combineren en prachtige driehoekjes op het veld neerleggen. Aanvallen van de tegenpartij werden rustig onschadelijk gemaakt door terug te spelen op de keeper en weer lekker van achteruit op te bouwen. De achterhoede en het middenveld konden elkaar prachtig vinden. De tegenpartij keek toe hoe er om hen heen werd gespeeld. Al gauw tekende De Zwerver de 5-1 aan kort voor rust.

In de rust werd vrolijk overlegd en de stemming zat er goed in. Een aantal jongens had zich de eerste helft helemaal leeggelopen, dus werden er een aantal wissels toegepast. Eenmaal weer op het veld ( en nadat de scheidsrechter eindelijk zijn fluitje had) ging het spel op dezelfde voet verder. De jongens die erin kwamen gaven verse moed en pasten zich prima aan binnen het spel. Nadat de spieren weer wat loskwamen werd er na 6 minuten al weer een treffer op het conto bijgeschreven een gepareerd schot kwam mooi voor de voeten van een speler van De Zwerver: 6-1. Slechts vier minuten later werd een middenvelder van De Zwerver onderuit gehaald in het strafschop gebied van de tegenstander wat uiteraard in een penalty resulteerde, die door die zelfde middenvelder koel in de linkerhoek werd geschoven, 7-1. Het aantal goals en kansen was bijna niet bij te houden. Een aantal mooie schoten net voor langs of net over, maar na 6 minuten was het alweeer raak 8-1. De 9-1 was een fraaie actie vanaf de linkerzijde, die knap diagonaal werd binnengeschoten. De 10-1 was een fraaie uitbraak waarbij de rechterspits alleen voor de keeper kwam en koelbloedig werd afgelegd op de vrijstaande linkerspits die deze ook net zo koel binnenschoot... 10-1!!! Voor de wedstrijd hadden de jongens het nog over de wedstrijd van PEC Zwolle gehad. Dit leek er aardig op, maar helaas niet de 13 gehaald. Net voor het einde van de wedstrijd werd nog wel de keeper zeer koelbloedig omspeeld en de laatste treffer binnen gewerkt wat resulteerde in de 11-1 einduitslag!!

Al met al een zeer leuke en sportieve wedstrijd waar iedereen zijn stukje van de strijd perfect heeft uitgevoerd. Het was echt een teamprestatie. Trots op de kleine grote mannen!!
🔴⚫️⚽️

📸 Miranda Ducaat