DE ZWERVER VERLIEST DUEL OM ONDERSTE PLAATSEN

2935XX
OUDERKERK AAN DEN IJSSEL
tel. 0180-681607

Zaterdag was voor de spelers van De Zwerver een belangrijke dag. Het ging in de wedstrijd tegen Spirit uit Ouderkerk aan de IJssel om de onderste plaatsen. Spirit had net zoveel punten als De Zwerver.  Dat was voor Spirit zeker een lage plaats. In het seizoen er voor hadden ze tot het laatst gestreden om de bovenste plaats. Maar nu met een ongewijzigd team moest men strijden om behoud van het 2e klasse schap. In de thuiswedstrijd was al gebleken dat het een goede voetballende ploeg is ondanks toen de winst voor De Zwerver. Dat bleek ook deze middag. Vanaf het fluitsignaal door scheidsrechter Versluis voor het begin van de wedstrijd was het Spirit die het spel dicteerde. Met goed voetbal werd het doel van De Zwerver gezocht. Daar stond deze middag Lucas Bijleveld opgesteld omdat keeper Siggy Schutte zich ziek had afgemeld. Na 2 minuten was er al een eerste corner voor Spirit en in de 15e minuut was het Eric Jansen die zijn harde schot net over het doel van De Zwerver zag gaan. Na 20 minuten was het De Zwerver die wat uit zijn schulp kroop en ook de aanval zocht. En zo ontstond er een spannende wedstrijd waarin Spirit het beste van het spel had. Vooral Daryl Blokboel had zijn handen vol aan de gevaarlijk en snelle Niels de Vries. Aan de andere kant moest aanvaller Jorie Bieren vaak mee lopen met zijn opkomende  tegenstander Eric Jansen. Spirit kreeg kansen op een doelpunt maar de verdediging van De Zwerver met opnieuw een goed spelende Jordy Noorlander kon een doelpunt voorkomen. Spirit had een sterk middenveld waar De Zwerver het moeilijk mee had. Dit ondanks de weer herstelde Lucas Adelino. Naast Lucas waren het Jermain Bebrout en Stef Verloop die op het middenveld speelden. (Robin Lodder was geschorst). Nadat Daryl Blokpoel een doelpunt had voorkomen was het aan de andere kant dat spits Tom Ferier zijn harde schot door keeper Sean Lugthart onder de lat tot corner zag worden verwerkt. Ook Rick Verloop kreeg een mogelijkheid maar wachtte te lang met zijn schot. Toen iedereen verwachtte dat scheidsrechter Versluis voor de rust zou fluiten was het onverwachts Spirit dat op een voorspog kwam. Het was de lange spits Lukas Bos die ineens van de rand van het strafschopgebied uit de draai hard inschoot. De bal verdween onhoudbaar voor Lucas Bijleveld in het doel. Een prachtig doelpunt. Was het de vorige week in de eerste minuut van de wedstrijd raak, nu was het de laatste minuut van de eerste helft. En het was niet voor de eerste keer dat De Zwerver op cruciale momenten een doelpunt tegen kreeg! Omdat De Zwerver in de eerste helft ook een aantal flinke kansen op een doelpunt had gekregen was de hoop van De Zwerver supporters dat de spelers van De Zwerver in de tweede helft de stand gelijk konden trekken. Helaas liep het anders. Na een goed begin was het in de 50e minuut dat Spirit op 2-0 kwam. Het was opnieuw Lukas Bos die scoorde nadat keeper Lukas Bijleveld een schot stopte maar de rebound zag worden binnen geschoten. Het geloof op een goed resultaat vloeide toen uit de ploeg. Men probeerde wel het doel van Spirit te bereiken maar kon de bal niet echt in de ploeg houden. Spirit speelde met de voorsprong een gewonnen wedstrijd. Vooral nadat in de 60e minuut Ruben Slooff op dezelfde manier als bij de 2-0 de 3-0 op het scorebord liet aantekenen. Er kwamen nog wel kansen voor De Zwerver. Zo kwam Rick Verloop in de 65e minuut alleen voor de keeper van Spirit maar die bleek een sta in de weg. Trainer Leo Dekker bracht 3 verse krachten in het veld. Erik van Genderen, Robbin van der Bok en Redouan El Akchaoui. Maar ook die konden de wedstrijd niet omkeren. Spirit scoorde nog de 4-0 door Christiaan de Jong. Na 90 minuten was het de uitstekend fluitende scheidsrechter (zonder kaarten….) die voor het einde blies. Spirit had terecht gewonnen en De Zwerver had misschien door de stress een dure nederlaag geleden. Trainer Leo Dekker zal de ploeg moeten opladen voor de komende wedstrijd zaterdag tegen De Alblas. Opstelling : Lucas Bijleveld, Jesper Struijs, Mark Hendriks, Jordy Noorlander, Daryl Blokpoel (Robbin van der Bok), Lukas Adelino, Stef Verloop (Redouan El Akchaoui), Jermain Bebrout (Erik van Genderen), Jorie Brieren, Tom Ferier (Nathan Silië), Rick Verloop (Mike Lodder).