DE ZWERVER VERLIEST DERBY TEGEN DE ALBLAS.

De Alblas 1

2e klasse F

11 november 2023 14:30

C. van Oijen

Sportpark Souburgh
Bas Verhoevenweg 6
2952BV
ALBLASSERDAM
tel. 078-6915361

Zaterdag stond de derby tegen De Alblas op het programma voor De Zwerver. Na de afgelasting van vorige week en de vele regen die in de week viel was het afwachten of de derby door kon gaan. Maar gelukkig kwamen de supporters van beide verenigingen niet voor niets. Na het huldigen van een speler van De Alblas werd aan het begin van de wedstrijd ook een altijd indrukwekkende minuut stilte in acht genomen voor een overleden lid van De Alblas. Daarna kon scheidsrechter Oijen affluiten en begonnen beide ploegen op een zwaar maar goed bespeelbaar veld. En zoals zo vaak al deze competitie keek De Zwerver na een paar minuten al tegen een achterstand aan. De bal kwam uit een afgeslagen aanval van De Zwerver op links terecht bij Luuk de Graag. Die gaf een voorzet maar tot verbazing van iedereen verdween de bal door de wind in de bovenhoek van het doel van Siggy Schutte. 1-0 voor De Alblas. Een tegenvaller voor De Zwerver maar men nam gelijk daarna het initiatief en dat mondde al snel uit in de gelijkmaker.  Een afgeslagen corner van de Zwerver kwam voor de voeten van Robin Lodder die hard in schoot. Via een scrimmage voor het doel van keeper Rene de Ruiter was het Jermain Bebrout die als laatste de bal voor zijn voeten kreeg en de bal in het doel van De Alblas zag verdwijnen. Een gelijke stand en De Zwerver supporters haalde opgelucht adem. Maar niet voor lang. Een minuut later lag de bal aan de andere kan weer in het doel door zwak verdedigen van de achterhoede. Het was opnieuw Luuk de Graag die alleen voor keeper Siggy Schutte binnen schoot. De Zwerver verloor de greep op het middenveld. Door de schorsing van Redouan El Akchaoui voor deze wedstrijd had Jorie Bieren een basisplaats en assisteerde Jermain Bebrout op het middenveld Lucas Adelino en Stef Verloop. Maar het fysiek sterke De Alblas hanteerde vaak de lange bal en zette daarmee De Zwerver achterhoede onder druk. Toen in de 18e minuut De Alblas opnieuw scoorde (via een buitenspel doelpunt ??) door een aanval via Jesse Steegwijk vreesde De Zwerver aanhang voor een grote nederlaag. Toch werd er na de 3-1 geprobeerd via combinatie voetbal het doel van De Alblas te bereiken. En in de 33e minuut had dat succes. Een corner door Chevillio Halden werd onvoldoende verwerkt door keeper Rene de Ruiter waardoor Mark Hendriks een laatste tikje kon geven en de stand 3-2 op het scorebord verscheen. De laatste 10 minuten van de eerste helft probeerde De Zwerver door te drukken en er kwamen goede kansen via mooie aanvallen. Echter de afwerking was onvoldoende. Keeper Siggy Schutte raakte nog geblesseerd en moest worden verzorgd. DE beslissing in de wedstrijd kwam in de verlenging van de eerste helft. Toen iedereen met een 3-2 stand dacht te gaan rusten was het de opgekomen Youri Groenendijk die de 4-2 binnen schoot. Scheidsrechter Oijen floot daarna gelijk voor de rust. Met deze tegenslag zocht De Zwerver de kleedkamer op. Na de rust bleef keeper Siggy Schutte geblesseerd achter in de kleedkamer en werd vervangen door Lukas Bijleveld. In de tweede helft gebeurde er niet zo heel veel meer. De Zwerver probeerde op het zware veld wel de aanval te zoeken maar kon onvoldoende de voorhoede aan het werk zetten. Het sterke en lange centrum van De Alblas met Yori Groenendijk en Jeffrey Gelderblom hield de deur op slot. Er kwamen nog wel war kansen voor de actieve Jorie Bieren en Rick Verloop maar die stuiten op de fysieke kracht van De Alblas. Aan de andere kant viel het goede keeperswerk van Lukas Bijleveld op die het doel van De Zwerver na de rust schoon hield. Zo werd er niet meer gescoord en stapte De Alblas met een verdiende 4-2 zege n van het veld.  Voor De Zwerver blijft De Alblas een “angstgegner” waar vaak van wordt verloren. Opstelling : Siggy Schutte (Lukas Bijleveld), Darryl Blokpoel (Jesper Struijs), Mark Hendriks, Valerio Vers (Robbin van der Bok) , Robin Lodder Jermain Bebrout, Lukas Adelino, Stef Verloop, Rick Verloop, Jorie Bieren., Chevillio Halden (Brian Becude)

Mirande Ducaat heeft fotos van de wedstrijd gemaakt en zijn hier te zien.