KLEINE NEDERLAAG TEGEN STERKE TEGENSTANDER

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

De Zwerver speelde zaterdag tegen Oranje Wit uit Dordrecht. Een bekende tegenstander die altijd op hoog niveau heeft gespeeld. Na de degradatie uit de 1e klas staan ze dit jaar op de tweede plaats van de competitie en hebben de ambitie om dit jaar weer te promoveren  naar de eerste klas. In de uitwedstrijd was al gebleken dat de tegenstander van zaterdag een technisch vaardige ploeg is met veel goede voetballers. Nu speelt De Zwerver tegen sterke ploegen vaak een goede wedstrijd en ondanks het verlies bleek dat ook deze zaterdag. De wedstrijd begon gelijk slecht voor De Zwerver. Zoals al vaker was het in de eerste minuten dat men op achterstand kwam. Verlies van de bal op het middenveld en daardoor kwam Jan de Geus vrij voor keeper Siggy Schutte te staan. Deze kon in eerste instantie redding brengen maar uit de reboud werd toch de 0-1 gescoord. Een domper voor de thuisploeg. Oranje Wit bleef daarna dreigend maar De Zwerver pakte toch de draad weer op en probeerde via snelle aanvallen het doel van Oranje Wit te bereken. Daardoor ontstonden er kansen aan beide kanten waarbij vooral keeper Siggy Schutte een aantal keren redding moest brengen. De aanvoerder van Oranje Wit Stephan Kruithof bleek gevaarlijke vrije trappen te nemen waardoor er kansen kwamen voor Oranje Wit. Maar ook deze middag speelden de beide centrale verdedigers Mark Hendriks en Jordy Noorlander een sterke wedstrijd gesteund door de beide backs Mike Lodder en Jesper Struijs. Jesper die speelde in plaats van de geblesseerde Gauthier Luwawa. In de 22e minuut werd het bijna gelijk toen Jermain Bebrout een uitstekende steekpass gaf aan Rick Verloop die de bal net niet onder controle kon krijgen. Zo golfde het spel heen en weer. Oranje Wit bleef wel gevaarlijker maar ook De Zwerver kreeg kansen op de gelijkmaker. Vlak voor rust was het opnieuw Jermain Bebrout die Rick Verloop in stelling bracht maar ook deze kans werd dor de sterke keeper Jesper Hermans onschadelijk gemaakt. Na 45 minuten floot scheidsrechter Mathon voor de rust. Ondanks het overwicht van Oranje Wit hadden de Zwerver supporters een goed voetballende ploeg gezien met mogelijkheden voor na de rust. Er waren deze middag veel supporters aanwezig van beide ploegen en dat zorgde voor een gezellige sfeer op sportpark De Schans. Na de rust kwam Lucas Adelino in het veld voor Erik van Genderen. En dat na zijn  lange afwezigheid door een blessure was het voor De Zwerver een welkome versterking. Op het middenveld was hij weer nadrukkelijk aanwezig en speelde, ondanks de lange afwezigheid, een sterke partij in de tweede helft. Nadat in de 47e minuut opnieuw Siggy Schutte redding bracht op een alleen op hem afstormde aanvaller van Oranje Wit was het in de 52e minuut dat scheidsrechter Mathon een hoofdrol voor zich opeiste. Hij gaf Stephan Kruithof een directe rode kaart voor een overtreding op Mike Lodder. Een zware straf. Maar het gaf De Zwerver de mogelijkheid om volop de aanval te zoeken. De actieve Jorie Bieren zorgde voor dreiging vanaf de rechter vleugel en bracht Jermain Bebrout in stelling die de bal net achter zich kreeg. Toen kwam het breekpunt in de wedstrijd. Een vrije trap voor een lichte overtreding op 25 meter van het doel van De Zwerver werd door Mike Langerak genomen. Via het hoofd van een Zwerver verdediger verdween de bal net over de handen van Siggy Schutte in het doel. De 0-2 verscheen op het scorebord. De Zwerver had daarna nog een half uur om wat aan de stand te veranderen. Men probeerde via combinaties het doel van Oranje Wit te bereiken. Maat Oranje Wit trok zich massaal terug op de eigen helft waardoor het moeilijk was on echte kansen te krijgen. Als laatste man bleek keeper Jesper Harmans een betrouwbare sluitpost. Tom Ferrier kwam in het veld voor Mike Lodder om nog meer aanvalskracht te krijgen. Scheidsrechter Mathon gaf een aantal gele kaarten in deze uiterst sportieve wedstrijd. Nadat Robin Lodder een gevaarlijke vrije trap had genomen kwam Nathan Silië nog in het veld voor Jorie Bieren maar er kwam geen verandering in de stand. Ondanks het verlies had De Zwerver tegen deze sterke tegenstander een goede pot gespeeld. Nu Lucas Adelino weer terug is en ook routinier Redoua El Akchaoui weer op de weg terug is geeft dat hoop voor de komende belangrijke wedstrijden. Men zal een aantal overwinningen nodig hebben om van de onderste plaats weg te komen. Opstelling : Siggy Schutte, Jesper Struijs, Mark Hendriks, Jordy Noorlander, Mike Lodder ()Tom Ferier), Erik van Genderen (Lucas Adelino), Stef Verloop, Robin Lodder, Jorie Bieren (Nathan Silië), Jermain Bebrout, Rick Verloop.

Miranda Dukaat heeft foto's gemaakt van de wedstrijd en zijn hier te zien