DE ZWERVER BEGINT NIEUWE COMPETITIE MET NEDERLAAG

3066SH
ROTTERDAM
tel. 010-4211455

Zaterdag was het de start van de nieuwe competitie. Voor De Zwerver dit jaar in de 2e klas na de degradatie van het vorig seizoen. Deze eerste wedstrijd ging tegen Alexandria ’66 uit Rotterdam. Een grote vereniging die jarenlang in de hoofdklasse speelde maar nu ook in de 2e klas terecht was gekomen.  Een nieuwe start voor De Zwerver met een nieuwe trainer Bart van Muijen en een aantal nieuwe spelers. In de voorbereiding zijn ook een aantal spelers geblesseerd geraakt zodat het ook in deze eerste competitiewedstrijd improviseren was voor de trainer. Ook door een ongeluk op de van Brienenoord brug waren een aantal spelers vertraagd zodat de voorbereiding op de wedstrijd niet optimaal was. Of het daardoor kwam dat binnen een minuut men al tegen een 1-0 achterstand aan keek?  Na het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Collé was het een verkeerde terugspeelbal waardoor invaller keeper Angel Kielema (Siggy Schutte was geschorst voor deze wedstrijd) niet anders kon dan een speler van Alexandria ’66 ten val brengen en kon de scheidsrechter niet anders dan de bal op de stip te leggen. Divani Hansen benutte deze buitenlans en  schoot onhoudbaar in.  Dat was een domper voor de Zwerver spelers. Maar men pakte de draad op en in de 6e minuut was het een vrije trap van Robin Lodder die net naast het doel van keeper Donny van Gelder van Alexandria ’66 ging. Alexandria bleek over een technisch vaardige ploeg te beschikken die met snelle aanvallen De Zwerver verdediging onder druk zette. In de 19e minuut was het een verdediger van De Zwerver  die onnodig een aanvaller net buiten het strafschopgebied ten val bracht. De uitstekend spelende aanvoerder van Alexandria Romano Filé schoot de bal hard in de bovenhoek en de 2-0 verscheen op het scorebord.. Aanvoerder Lucas Adelino en de goed spelende Redouan El Akchaoui probeerden vanaf het middenveld de aanvallers aan het werk te zetten. Maar het bleek deze middag dat de aanvallers het moeilijk hadden tegen de stugge verdediging van Alexandria. Met de ervaren Ryan Santos als laatste man die het de spits van De Zwerver Jermain Bebrout moeilijk maakte om in zijn spel te komen. Door een misverstand in de verdediging bij een voorzet van Alexandria verdween de bal via een kopbal van opnieuw Romano Filé in het doel van De Zwerver. 3-0 en voor een grote nederlaag werd door de aanwezige Zwerver supporters gevreesd. Maar tot de rust werd er niet meer gescoord en met een 3-0 stand floot de uitstekend fluitende scheidsrechter voor de rust. Na de rust kwamen Gauthier Luwawa en de nieuwe speler Chevilli Halden in het veld voor Jorie Bieren en Mike Lodder. Men begon met veel elan aan de tweede helft maar in de 48e minuut was het een uitstekende actie van opnieuw aanvoerder Romano Filé die haast vanaf de achterlijn een hard schot los liet dat via het net bij de hoekvlag terecht kwam. Scheidsrechter Collé gaf een achterbal maar na advies van de grensrechter van De Zwerver Titus Fleur wees hij naar de middenstip. DE bal was via een gat in het net verdwenen. Na enige onderbreking voor het maken van het gat in het net ging de wedstrijd verder met een 4-0 achterstand van De Zwerver. De wedstrijd golfde hen en weer er keeper Kielema moest een ;paar keer handelend optreden. Maar in de 63e minuut was hij kansloos op een hard schot van Jayden Essenboom. De Zwerver bleef na de 5-0 achterstand toch proberen het doel van Alexandria te zoeken. Keeper Donny van Gelder moest handelend optreden op een hard schot van Rik Verloop in de 75e minuut en vlak daarna verdween een kopbal van opnieuw Rik Verloop over het doel. Nadat Angel Kielema opnieuw uitstekend had gered op een schot was het in de 80e minuut dat de stand op 5-1 kwam. Een voorzet van Chevillio Halden werd door Rik Verloop in het doel van de tegenstander gekopt. Een verdiend doelpunt. Nadat de licht geblesseerde Rik Verloop nog werd gewisseld voor Valerio Vers was het na ruim 90 minuten dat scheidsrechter Collë voor het einde blies. Alexandria ’66 was de terechte winnaar van de uiterst sportieve wedstrijd deze middag maar gelet op het veldspel viel de uitslag aan de hoge kant uit. Dit mede door individuele fouten. Komende zaterdag de eerste thuiswedstijd. Opstelling : Angel Kielema, Jasper Struijs, Nathan Silié, Robin Lodder, Mike Lodder (Gauthier Luwawa), Redouan El Akchaoui, Lucas Adelino, Erik van Genderen, Jorie Bieren (Chevillio Halder), Jermain Bebrout, Rik Verloop (Valerio Vers)