DE ZWERVER ALLEEN EERSTE HELFT GELIJKWAARDIG

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

De Zwerver speelde in de thuiswedstrijd tegen Alexandria 66 tot de rust een prima wedstrijd maar moest het na rust volledig laten lopen. Nadat vooraf al geen beroep kon worden gedaan op de  routiniers Adelino en El Akchaoui moesten ook  na een kwartier linkerverdediger Blokpoel en na een half uur centrale verdediger Struis nog afhaken. Deze aderlatingen konden in het eerste bedrijf nog worden gecamoufleerd maar na rust bleek dit gemis uiteindelijk niet op te vangen. De Zwerver begon voortvarend waarbij met enkele  lange strakke ballen van Struis de 3 spitsen werden gezocht. Zo schoot centrum spits Bebrout al in de 1e minuut voorlangs en 2 minuten later uit een vrije trap rakelings over. Bebrout en Rick Verloop konden elkaar enkele malen goed vinden en het was jammer dat de laatste na 10 minuten uit kansrijke positie over de bal maaide. Na een klein kwartier kreeg de thuisclub de eerste tegenslag toen Silie na lang blessureleed noodgedwongen in het veld moest komen  voor de geblesseerde Blokpoel, waardoor Struis linksachter werd. Nauwelijks  5 minuten later kon De Schans juichend opveren  toen  uit een corner van Robin Lodder de bal pardoes voor de voeten van de inlopende Hendriks belandde die simpel kon scoren 1-0. Na een klein half uur volgde de volgende pech voor De Zwerver toen de sterk acterende Struis zich geblesseerd moest laten vervangen door vd Bok. Vlak hierop kwamen de bezoekers goedkoop aan de gelijkmaker toen doelman Bijleveld zich- wat ook op het hoogste niveau regelmatig misgaat -  liet verleiden tot voetballend uitverdedigen. Nadat hij eerst nog vallend kon  redden was de volgende inzet van Hansen wel prijs 1-1. De Zwerver liet zich niet uit het veld slaan en bij een uitbraak van Rick Verloop trokken Jansen fysiek en aanvoerder Landburg verbaal aan de noodrem wat 2 x geel opleverde van de rustig leidende scheidsrechter Laros. Met nog 10 minuten op de klok zag de opgekomen en  als rechtsachter uitstekend spelende Luwawa zijn harde schot net over gaan. Hetzelfde lot was uit een corner de kopbal van Silie beschoren. Nadat Bijleveld nog een keer knap redding had gebracht brak de rust aan met een gelijke stand. Na rust was er van een gelijkwaardige wedstrijd helaas geen sprake meer. Vanaf de aftrap zetten de technisch vaardige Rotterdammers de toon en de onherkenbare thuisclub kwam nog sporadisch over de middenlijn. Het Kinderdijkse middenveld werd volledig overvleugeld door de tegenstander waardoor de beide vleugelspitsen Bieren en Rick Verloop niet konden worden aangespeeld en zich steeds meer lieten terugzakken. Omdat uit het achterveld geen lange bal werd verstuurd kwam ook Bebrout niet meer in het stuk voor. Het grote overwicht van de bezoekers  werd in de 58e minuut dan ook uitgedrukt in de 1-2 van Barbosa die in vrije positie Bijleveld kansloos liet. Met nog een kwartier te gaan moest ook de geblesseerde vd Bok zich laten vervangen door Ferier en Halden kwam de leeg gespeelde Bebrout vervangen. Pas in de 87e minuut kon De Zwerver met een vrije trap een keer gevaarlijk worden maar de lange doelman van Gelder stompte de bal weg boven de koppende hoofden . Met nog een halve kans voor Rick verloop had De Zwerver haar schaarse kruit verschoten. Dat diep in blessuretijd File balverlies nog afstrafte met de 1-3 was slechts voor de statistieken. Volgende week is er geen programma maar op 17 februari komt het sterke Spartaan 20 op bezoek. Hopelijk kan De Zwerver dan weer beschikken over een aantal basiskrachten die broodnodig zullen zijn om de Spartanen volwaardig partij te kunnen bieden. Opstelling Bijleveld-Luwawa,Hendriks,Struis(Silie),Blokpoel(vdBok) (Ferier)- Robin Lodder, Stef Verloop, vGenderen- Bieren,Bebrout(Halden),Rick Verloop.

klik hier voor de fotos van Miranda Dukaat