DE ZWERVER HAALT DE VOLLE BUIT BINNEN

2904XZ
CAPELLE AAN DEN IJSSEL
tel. 010-4502715

Na de winterstop was het afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd in 2024. En dat tegen CVV Zwervers uit Capelle aan de IJssel. Het was ook de eerste wedstrijd onder leiding van de nieuwe trainer Leo Dekker. In deze wedstrijd werd hij gelijk geconfronteerd met 4 afwezige spelers en moest hij improviseren. In het centrum van de achterhoede had hij plaats ingeruimd voor Jasper Struijs en Mark Hendriks die werden geflankeerd door de beide backs Gauthier Luwawa en Mike Lodder. Op het middenveld aanvoerder Stef Verloop, Robin Lodder en Robbin van der Bok terwijl de voerhoede werd gevormd door Rick Verloop, Brian Becude en Jorie Bieren. In het doel stond Lucas Bijleveld. De Zwerver supporters hadden weinig hoop op een goede afloop en dat werd sterker doordat in de 4e minuut al een doelpunt voor de tegenstander kon worden genoteerd. Een scrimmage voor het doel van De Zwerver en de bal verdween langs keeper Bijleveld in het doel, ingeschoten door Max Hoornweg. Maar vlak daarna konden De Zwerver supporters toch juichen. Jorie Bieren ontving de bal op rechts en mede door zijn snelheid kwam hij alleen voor keeper Rik de Vries die het schot van Jorie langs zich heen zag gaan. De stand 1-1 verscheen op het (mooie) scorebord. In de 8e minuut kwam De Zwerver haast op voorsprong toen een voorzet vanaf de linkerkant net werd gemist. In de 10e minuut werd er een overtreding begaan op 25 meter van het doel van De Zwerver. Laatste man Roelof Breukhoven zette zich achter de bal en zijn geweldige schot verdween onhoudbaar voor keeper Bijleveld in het kruis en kwam De Zwervers op een 2-1 voorsprong. Een tegenvaller voor De Zwerver. In de eerste 10 minuten hadden de supporters 3 doelpunten gezien. Na de 2-1 ontspon zich een boeiend voetbal gevecht dat niet altijd goed was maar het bleef wel spannend. De Zwervers hadden een balvaardig ploeg die uiterst gevaarlijk was. Maar vaak de aanval; te ver doorvoerde. Op rechts had Mike Lodder zijn handen vol aan de vaardige Meival Krolls en ook Gauthier Luwawa had aan de andere kant al zijn vaardigheden nodig om de aanval van De Zwervers te ontregelen. De Zwerver was af en toe via een tegenstoot gevaarlijk zoals in de 37e minuut toen Brian Becude zijn kopbal tegen de paal zag belanden. De Zwervers bleef het beste van het spel houden maar kon niet echt heel gevaarlijk worden. Aanvoerder Stef Verloop was zowel  achterin als op het middenveld sterk aanwezig. Toen iedereen dacht dat scheidsrechter den Hertog voor de rust zou fluiten was het Robin Lodder die op het middenveld de bal ontving. Zijn pass kwam op de rand van het strafschopgebied van De Zwervers terecht. Keeper de Vries mistte de bal en Rick, Verloop maakte daar dankbaar gebruik van door de bal in het lege doel van De Zwervers te schieten. Daarna gingen de beide ploegen met een 2-2 ruststand rusten en hadden de Zwerver supporters toch een tevreden gevoel, ondanks de afwezige spelers. (Waarbij wel aanvoerder Lucas Adelino zijn ploeg vanaf de zijlijn hartstochtelijk aanmoedigde!). Na de rust kwam Erik van Genderen in het veld voor Robbin van der Bok. Hierdoor kreeg het middenveld van De Zwervers minder kans om rustig op te bouwen. Toch was ook in de tweede helft De Zwerversde betere ploeg. Keeper Lucas Bijleveld moest een aantal keren handelend optreden maar in het centrum van De Zwerver bleven Jasper Struijs en Mark Hendriks de aanval van de Zwervers de baas. Ook het vizier van De Zwervers aanvallers stond niet altijd op scherp. In de 64e minuut kwam Darryl Blokpoel de moegestreden Gauthier Luwawa aflossen. In de 75e minuut maakte De Zwervers via Max Hoornweg een doelpunt maar dat werd door de rustig leidende scheidsrechter den Hertog afgekeurd omdat de bal over de achterlijn zou zijn geweest. De Zwerver putte daaruit moed en kwam iets meer aan aanvallen toe. Brian Becude werd nog vervangen door Tom Ferier. Terwijl iedereen dacht dat de wedstrijd in een gelijkspel zou eindigen was het toch De Zwerver dat aan het langste eind trok. In de 88e minuut was het Stef Verloop die de bal op het middenveld veroverde. Uit de aanval kwam de bal in een scrimmage voor het doel van De Zwerver en was het opnieuw Rick Verloop die als laatste zijn voet tegen de bal kreeg en die in het doel zag verdwijnen van De Zwervers. Een 3-2 voorsprong voor De Zwerver. In de laatste minuten probeerde De Zwervers nog iets te forceren maar na 96 minuten blies scheidsrechter den Hertog voor het eind van de wedstrijd. De Zwerver kon opgelucht met een 3-2 overwinning huiswaarts keren. Opstelling : Lucas Bijleveld, Gauthier Luwawa (Darrryl Blokpoel), Mark Hendriks, Jasper Struijs, Mike Lodder, Stef Verloop, Robbin van der Bok (Erik van Genderen), Robin Lodder, Rick Verloop, Brian Becude (Tom Ferier), Jorie Bieren.
Zie voor fotos van Peter Lodder inderstaande link