ONGELUKKIGE NEDERLAAG VOOR DE ZWERVER.

Pelikaan 1

2e klasse F

30 september 2023 14:30

M.M. de Witte

Sportpark De Schans
Smitweg 6
2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Het was zaterdag de eerste thuiswedstrijd voor De Zwerver in de competitie 2023/2024. En dat was gelijk een bijzondere want de tegenstander was Pelikaan waar de vorige hoofdtrainer van De Zwerver Joey van der Waal de nieuwe trainer is. Dit terwijl de huidige trainer van De Zwerver het vorige seizoen assistent bij Pelikaan was. Dus een wedstrijd tussen oude bekenden. Het centrum van de verdediging was deze middag in handen van Nathan Silië en Valerio Vers met op de back plaats Robin Lodder en Jesper Struiijs. Gelukkig was er in deze wedstrijd in de eerste minuut geen strafschop zoals in de vorige wedstrijden. In de 6e minuut was het een gevaarlijke vrije trap voor Pelikaan die uitstekend werd gered door keeper Angel Kielema van De Zwerver. De Zwerver werd in die eerste minuten langzaam aan wat sterker. Mede door het sterke middenveld met aanvoerder Lucas Adelino als aanjager. In de 11e minuut werd het onverwachts 1-0 voor De Zwerver. Een pass vanuit het middenveld kwam terecht bij Rick Verloop die zijn tegenstander te snel af was en zijn schot in de uiterste hoek zag belanden. De stand 1-0 verscheen op het scorebord. Een voorsprong was in de vorige wedstrijden nog niet voorgekomen! De Zwerver bleef goed combineren. In de 24e minuut was het bijna opnieuw raak na een uitstekende combinatie tussen Redouan El Akchaoui, Rick Verloop en Robin Lodder maar keeper Lucas Francissen kon redden. Onverwacht werd het in de 29e minuut gelijk. Een moment van onoplettendheid en een voorzet vanaf links werd makkelijk ingeschoten door de vrijstaande Anwar Nzojibwami. Helaas voor De Zwerver was Nathan Silië daarbij geblesseerd geraakt en moest worden vervangen in de 33e minuut door Mark Hendriks. De Zwerver bleef het beste van het spel houden en dreigend. Vooral Rick Verloop en de hard werkende Jorie Bieren waren een plaag voor de verdediging van Pelikaan. In de 38e minuut mocht De Zwerver 4 corners achter elkaar nemen die met veel moeite door de Pelikaan verdediging onschadelijk kon worden gemaakt. Vlak voor de rust was het een hard schot van Jermain Bebrout dat op het laatste moment werd geblokt door een verdediger van Pelikaan. Met een 1-1 ruststand gingen beide ploegen rusten Na de rust was het begin opnieuw voor De Zwerver. In de 48e minuut was het Jermain Bebrout die alleen op keeper Lucas Francissen afging maar te gehaast schoot en de bal over het doel van Pelikaan zag gaan. Een paar minuten later was het Rick Verloop die een kans kreeg maar zag de keeper van Pelikaan goed reageren. Opnieuw een paar minuten later was het een uitstekende vrije schop van Redouan El Akchaoui die eindigde in een scrimmage voor het doel van Pelikaan maar werd weggewerkt door de verdediging. Pelikaan probeerde het doel van De Zwerver te bereiken maar echt gevaarlijk kon men niet worden. Toch kwam het breekpunt van de wedstrijd  in de 69e minuut. Een verre ingooi van Amir Mahmoudian kwam op het achterhoofd van Timo Nossent terecht en verdween onhoudbaar voor keeper Angel Kiela in de uiterste hoek van het doel. Een ongelukkig moment voor de tot dan solide verdediging. Opnieuw moest De Zwerver tegen een achterstand aankijken. Het spel golfde daarna heen en weer. De Zwerver probeerde de aanval te zoeken terwijl Pelikaan rustig bleef en druk bleef zetten op de aanvallers. Trainer Bart van Muien bracht Robbin van der Bok en de jonge Darryl Blokpoel in het veld voor Chevillo Harden en Jesper Struiijs. Ook Erik van Genderen kwam nog de moe gestreden Redouan El Akchaoui vervangen. Nadat Pelikaan nog een schot op de paal zag afketsen was het na 90 minuten dat de druk fluitende scheidsrechter de Witte voor het einde blies. De Zwerver had zeker een punt verdiend maar zal de stijgende lijn in de komende wedstrijden vast moeten houden. Opstelling : Angel Kielema, Jesper Struijs (Darryl Blokpoel) Nathan Silië (Mark Hendriks) Valerio Vers, Robin Lodder, Lucas Adelino, Redouan El Akchaoui (Erik van Genderen), Chevillio Halden (Robbin van der Bok), Jorie Bieren, Jermain Bebrout, Rick Verloop.
De fotos van de wedstrijd staan HIER en zijn door Miranda Ducaat gemaakt