WINST VOOR DE ZWERVER.

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Het was dinsdagavond een bijzondere wedstrijd. Voor het eerst werd het eerste van De Zwerver verplicht door de KNVB om de inhaalwedstrijd op het kunstgrasveld te spelen. In het verleden voldeed het veld niet aan de eisen maar andere overwegingen zijn nu belangrijker. Verder was het een wedstrijd zonder de trainer Bart van Muijen. In de dag ervoor was er overleg geweest en in goed overleg zijn trainer en vereniging uit elkaar gegaan. Dus stonden nu de beide assistent trainers Tom van der Linden en Dani Munoz voor de groep.  De avondwedstrijd was tegen Spirit en na de vele regenbuien was het gelukkig tijdens de wedstrijd droog. In de opstelling was Robin Lodder (geschorst) vervangen door Robbin van der Bok en  speelde aanvoerder Lucas Adelino als laatste,man voor de geblesseerde Valerio Vers. In de spits had Brian Becude een plek gekregen. Gelukkig zat Nathan Silië op de bank na een blessure. Onder leiding van scheidsrechter Molenaar werd er afgetrapt en er ontstond gedurende eerste en tweede helft een boeiende wedstrijd. Twee voetballende ploegen die voluit voor de winst gingen. Het begin was voor Spirit dat vooral via de rechterkant met rechtsback Anton de Koning vaak opkwam. Maar de verdediging van De Zwerver had daar goed het oog op. Gedurende de wedstrijd ontpopte Lucas Adelino zich als een leider in het team. Naast uitstekend verdedigend werk coachte hij ook op een goede wijze zijn collega verdedigers. In de 23e minuut was er toch onverwachts een doelpunt voor de tegenstander. Een afgeslagen aanval kwam voor de voeten van Robbin Brouwer. Zijn harde schot van 25 meter werd nog aangeraakt waardoor keeper Lukas Bijleveld kansloos was en de bal in het doel verdween. Een tegenvaller maar De Zwerver liet zich niet uit het veld slaan. Een actieve Jermain Bebrout zette zijn mede aanvallers Rick Verloop en Jorie Bieren aan het werk en dat had al snel succes. In de 30e minuut was het een uitstekende steekpass van Jermain op Rick Verloop die hem keurig afmaakte. 1-1 en met die stand gingen beide teams ook de rust in. Na de rust was het vooral De Zwerver die beter in de wedstrijd kwam. Vooral door de geweldige inzet van alle spelers. Op het middenveld was het Stef Verloop en Redouan El Akchaoui die de opbouw van Spirit verstoorden terwijl Brian Becude in de spits zijn tegenstander geen rust liet. En het was al snel opnieuw raak. Een uitstekend genomen cormer door Jermain Bebrout werd hard ingekopt door Rick Verloop en De Zwerver kwam eindelijk in deze competitie op een 2-1 voorsprong. Spirit zette daarna aan en werd af en toe gevaarlijk. Maar keeper Lukas Bijleveld wist de aanvallers van Spirit van doelpunten af te houden. Een gevaarlijke vrije trap vlak bij het strafschopgebied in de 23e minuut werd door de muur onschadelijk gemaakt. In de 26e minuut kwam Chevillio Halden in de ploeg voor de licht geblesseerde Brian Becude en kon Spirit niet echt gevaarlijk meer worden. Een voorzet van Chevillio was net te hoog voor Jermain Bebrout om de voorsprong uit te breiden. Jesper Strijs kwam in de ploeg voor Robbin van der Bok en ook Jorie Bieren werd nog afgelost door Gauthier Luwawa. De supporters van De Zwerver haalden opgelucht adem toen het laatste fluitsignaal klonk en De Zwerver met een overwinning van het veld stapte. Men zal moeten proberen de lijn vast te houden door naast het goede voetbalspel met volle inzet te spelen. De komende thuiswedstrijd tegen EBOH is daar de eerste gelegenheid voor. Opstelling : Lukas Bijleveld, Robbin van der Bok (Jesper Struijs), Mark Hendriks, Lucas Adelino, Darryl Blokpoel, Redouan El Akcahoui, Stef Verloop, Jermain Bebrout, Rick Verloop, Brian Bebcude (Chevillio Halden), Jorie Bieren (Gauthier Luwawa.