DE ZWERVER KANSLOOS TEGEN PERIODEKAMPIOEN SPARTAAN 20

2961AW
KINDERDIJK
tel. 078-6912840

Onder ideale weersomstandigheden heeft De Zwerver op de eigen Schans geen potten kunnen breken tegen een superieure tegenstander wat Spartaan 20 bleek te zijn. De Rotterdammers - die vorig seizoen in de allerlaatste fase van de nacompetitie degradeerden- lijken de 2e klasse al halverwege de competitie ontgroeid te zijn. Op een kleine nederlaag tegen naaste concurrent Oranje Wit en 2 gelijke spelen na , werd tot nu toe alles en meestal met ruime cijfers gewonnen. De Zwerver miste naast routiniers Adelino en El Akchaoui ook de felle Luwawa en zag Jordy Noorlander als centrale verdediger zijn competitiedebuut maken. Een taak die hij naar vermogen en ogenschijnlijk zonder zenuwen vervulde. Centrale verdediger Silie was hierdoor als centrale middenvelder doorgeschoven. Vanaf de aftrap nam Spartaan 20 het initiatief en De Zwerver kwam niet aan aanvallen toe. Voorzet na voorzet daalde in het Kinderdijkse doelgebied neer. Dit resulteerde al na 7 min in de 0-1 toen Baldeh Baldeh vanaf de rand van de zestien vrij en doeltreffend kon uithalen. Met kunst en vliegwerk kon de achterhoede de schade tot de 20e min beperken want oen schoot Ahmar-Eihank van dichtbij de 0-2 binnen. En 3 min later stond de 0-3 op het bord toen van Heijningen profiteerde van een loslater van keeper Bijleveld. En weer 3 min later werd het nog erger toen de opgekomen rechtsachter Reyes van dichtbij de 0-4 kon intikken. Na een half uur was Bieren degene die het eerste schot op het doel van Tekten kon lossen en vlak hierop dwong Stef Verloop de Rotterdamse doelwachter tot een redding. Kort voor rust werd het ook nog 0-5 voor de fel jagende Rotterdammers toen Bijleveld – die geen gelukkige middag kende -  misgreep op een voorzet en Baldeh Baldeh zijn 2e goal kon scoren. Gezien het spelbeeld van de eerste helft was er weinig reden voor de trouwe Kinderdijkse aanhang om na rust op een opleving te hopen . Dat werd al in de eerste min bewaarheid toen Baldeh Baldeh vrij het middenveld mocht oversteken en zijn solo met zijn 3e goal mocht bekronen 0-6. Voor Spartaan 20 dat op doelsaldo de periodetitel behaalde ten koste van Oranje Wit was het wel genoeg en alle toegestane wissels werden in de loop van de 2e helft ingebracht. De Zwerver bleef dapper strijden voor een eregoal maar tevergeefs want daarvoor kwam het simpel weg   technisch maar vooral fysiek te veel te kort tegen deze  tegenstander die naast IFC en Oranje Wit de  absolute kampioenskandidaat is  . Zo werd de 2e helft een plichtmatige vertoning waarin nog een sporadische uitval meestal via Rick Verloop mocht worden genoteerd voor de thuisclub. Na een kwartier kwam Halden voor Bebrout in het veld  en Bieren mocht in de 70e min zijn plaats afstaan aan vd Bok . De moe gestreden Noorlander - die zich een ander debuut zou hebben gewenst  -werd met nog 10 min te gaan met krampverschijnselen vervangend oor Mike Lodder. Spartaan 20 mocht luid juichend vanwege de eerste prijs van het seizoen het eindsignaal van scheidsrechter Saaman begroeten. As zaterdag wacht voor De Zwerver de belangrijke uitwedstrijd tegen Pelikaan waar thuis nipt van werd verloren. De Zwijndrechtenaren staan 2 punten hoger op de ranglijst. Opstelling Bijleveld- Struijs,Noorlander(Mike Lodder),Hendriks,Robin Lodder- Stef Verloop,Silie,vGenderen- Rick Verloop, Bebrout (Halden), Bieren(vdBok)

Zaterdag zijn er door Peter Lodder foto's gemaakt van de wedstrijd.
De foto's zijn hier te zien.