De Zwerver VR1 - Streefkerk VR1

2961AW
KINDERDIJK

🚩De Zwerver VR1 - Streefkerk VR1

Zaterdag 3 februari stond de eerste competitiewedstrijd van de tweede seizoenshelft gepland voor de dames. Een belangrijke wedstrijd want De Zwerver stond bij aanvang op plek nummer 1 en Streefkerk op plek nummer 2 met een wedstrijd meer. De Zwerver met 10 tegendoelpunten, Streefkerk maar met 6 tegendoelpunten. De zenuwen gierden bij sommige meiden door het lijf maar konden ze gelukkig in bedwang houden. Ze begonnen strijdlustig aan de wedstrijd, creërden wat kansen maar de bal kwam niet achter de keepster van Streefkerk. In de 23ste minuut kregen we een mooie kans die er niet in ging, de bal kwam terug en werd het nog een keer geprobeerd maar weer kwam de bal als een pingpong bal terug. Marije kreeg de bal voor de voeten, 3x is scheepsrecht en het was 1-0! Twee minuten later kreeg De Zwerver een vrije trap mee en Evi tikte de bal mooi naar binnen 2-0! De zenuwen verdwenen langzaam maar zeker en in de 33ste minuut schoot Michelle via een been van de tegenstander de 3-0 er in.

Het leek erop dat de meiden het wel prima vonden en het werd een rommeltje. In de rust vertelde trainer Pleun hoe hij er over dacht en ook Walter deed zijn zegje.
Streefkerk had een mooi afstandsschot, maar die wist Sanne behendig uit het doel te houden. De Zwerver raapte zichzelf weer bij elkaar en in de 62ste minuut wist Nathalie te scoren. In de 72ste minuut nam Grada een hoekschop die door Shannon in het doel gekopt werd. Chadida kreeg een voorzet van Nathalie in de 90ste minuut die ze mooi naar binnen schoot. De scheidsrechter noteerde de 6-0 en floot de wedstrijd af. De meiden behouden de koppositie en gaan zich opmaken voor de wedstrijd van volgende week uit tegen Hardinxveld. 🔴⚫️

📸 Miranda Ducaat